Wednesday 28 June 2017

تظاهرات اعتراضی علیه سفر وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی در برلین + فیلم

تظاهرات اعتراضی ایرانیان در برلین


در یک تظاهرات اعتراضی در روز سه‌شنبه همزمان با سفر جواد ظریف وزیر خارجه دیکتاتوری آخوندی به برلین، اشرف‌نشانها و حامیان مجاهدین و مقاومت ایران، حضور نماینده فاشیسم مذهبی و بانکدار مرکزی تروریسم در پایتخت المان را محکوم و اعلام کردند: رژیم آخوندی در عین استمرار اعدامهای و حشیانه و نقض حقوق‌بشر و دخالتهای جنگ‌افروزانه در منطقه، برای بیرون کشیدن خود از بحرانهای مرگبار مرحله پایانی، دست به دامن کشورهای غربی از جمله آلمان شده است.

تظاهر کنندگان از دولت آلمان خواستند هر گونه رابطه با این رژیم وحشی را به توقف اعدامها و پایان دادن به نقض فاحش حقوق‌بشر و صدور ترویسم و دخالت در کشورهای منطقه مشروط کند و به خواست مردم ایران برای آزادی و مقاومت و برای رهایی از چنگال دیکتاتوری دینی احترام بگذارد.

Tuesday 27 June 2017

ای.یو ریپورتر: اعضای پارلمان اروپا و شخصیتهای مهم در گردهمایی عظیم پاریس شرکت می‌کنند

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس


ایی.یو ریپورتر، روز دوشنبه 5تیر96 در سایت خود نوشت:‌ چندصد تن از پارلمانترهای اروپایی و شخصیتها از بیش از 20کشور در گردهمایی عظیم ایران آزاد در پاریس در اول ژوییه شرکت خواهند کرد. این برنامه همچنین انتظار می‌رود که دهها هزار تبعیدی ایرانی و هوادارانشان را جلب کند... 
قانونگذاران، احزاب و دیدگاههای سیاسی مختلفی را نمایندگی می‌کنند ولی دارای یک نقطه‌نظر مشترک هستند، مبنی بر این‌که رژیم آخوندی ایران بقدری نسبت به حقوق‌بشر و دموکراسی بی‌اعتنا است که تغییر رژیم، برای آزادی در ایران و ثبات در منطقه، اجتناب‌ناپذیر است. آنها از جنبش اپوزیسیون به رهبری مریم رجوی، به‌عنوان بهترین وسیله تحقق چنین تغییری حمایت خواهند کرد... 
سخنرانان، از این اپوزیسیون به‌خوبی سازماندهی شده، به‌عنوان یک گزینه پایدار که می‌تواند تغییر رژیم در ایران را به واقعیت مبدل کند، حمایت خواهند کرد. گرایش فزاینده‌یی وجود دارد که ائتلاف اپوزیسیون به رهبری خانم رجوی یعنی شورای ملی مقاومت ایران، یک آلترناتیو پایدار را در برابر این حکومت مذهبی، نمایندگی می‌کند. 
عنصر اصلی این شورا، سازمان مجاهدین خلق ایران، دارای شبکه عظیمی از فعالان در ایران است و در پی تغییر رژیم است. شبکه سازمان مجاهدین در ماههای اخیر بر فعالیت‌هایش در داخل ایران، به‌طور چشمگیری افزوده است.

Sunday 25 June 2017

مریم رجوی: عید سعید فطر مبارک باد

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران


خانم مریم رجوی پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، بر تمام مسلمانان جهان به‌ویژه مردم ایران در هر کجا که هستند تبریك گفت.
عید فطر جشن به فعلیت رسیدن توانایی فرزند انسان در غلبه بر جبرهای طبیعی است و نشانه آن است که جامعه بشری قدرت چیره شدن بر موانع را داراست و می‌تواند آنها از سر راه پیشرفت و تکامل و تحقق آزادی بردارد.
با آرزوی آن که دوران سیاه حاکمیت آخوندها در ایران و به تبع آن دوران کشتار و خونریزی و تفرقه در تمام خاورمیانه و جهان اسلام خاتمه یابد و فطر آزادی و رهایی مردم ایران و تمام مسلمانان جهان فرا برسد.

همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۱۰تیرماه ۱۳۹۶

گردهمایی بزرگ مقاومت در 10تیر 96 در پاریس


پیامهای همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا بئاتریس سرا از اسپانیا، مارک دسماکر از بلژیک، نماینده پارلمان ایتالیا آنتونیوپلاچیدو وپائولوکازاکا:
 

بئاتریس بسرا – نایب‌رئیس کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان اروپا از اسپانیا

وضعیت حقوق‌بشر در ایران وحشتناک است. (رژیم) ایران بالاترین آمار اعدام در جهان به نسبت جمعیت را دارد. مقامات ارشد این رژیم به نقشی که در قتل‌عام در سال‌های گذشته داشته‌اند شناخته می‌شوند. از جمله وزیر دادگستری فعلی، پورمحمدی که در کابینه روحانی به‌اصطلاح مدره حضور دارد. این وزیر، عضو هیأت مرگ و مسئول اعدام بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ بوده که اکثر آنها از سازمان مجاهدین بودند.
از این‌رو، این رژیم طی چند دهه گذشته تغییری نکرده و ما به‌طور واقع تا زمانی که آخوندها در قدرت هستند هیچ امیدی به تغییر نداریم.
وضعیت زنان هم برای ما باعث نگرانی جدی است؛ چرا که با آنها به‌مثابه شهروندان درجه دوم برخورد می‌شود و بسیاری از مدافعان حقوق زنان امروز در زندان هستند.
به‌رغم این من بسیار خوشحالم که در داخل و خارج ایران یک اپوزیسیون قوی وجود دارد که خواستار تغییر رژیم است. ما از رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی و برنامه سیاسی ایشان برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنیم.
من قبلاً در گردهمایی سالانه ایرانیان در پاریس شرکت کرده‌ام. گردهمایی بعدی شنبه اول ژوئیه است و امیدوارم که این، یک پیروزی بزرگ باشد. موفق باشید و به تلاش و پشتکارتان ادامه بدهید.

آنتونیو پلاچیدو

مارک دمسماکر - نماینده پارلمان اروپا از بلژیک

ما در پارلمان اروپا بسیار نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران هستیم. اطلاعات جدیدی به‌تازگی در مورد قتل‌عام سال ۱۹۸۸در ایران افشا شد که طی آن بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی که اغلب آنها از سازمان مجاهدین بودند اعدام شدند. کسانی که مسئول این وقایع بودند، باید به پای میز عدالت کشانده شوند. ولی آنچه ما در ایران می‌بینیم تقریباً برعکس آن است! همان اشخاصی که در جنایت سال ۱۹۸۸ دست داشتند، در حال حاضر مناصب کلیدی در حاکمیت دارند که شامل وزیر فعلی دادگستری در دولت به‌اصطلاح مدره روحانی هم می‌شود. رژیم ایران همچنین اصلی‌ترین عنصر ایجاد بحران در منطقه بوده و سیاست تحریک و صدور بنیادگرایی اسلامی و تروریسم را به‌پیش می‌برد.
من واقعاً باور دارم که تا زمانی که این رژیم بر سر کار است، ما هرگز شاهد صلح و ثبات در خاورمیانه نخواهیم بود و مردم ایران هم‌چنان تحت سرکوب و فشار باقی خواهند ماند. از این‌رو سیاست ما باید حمایت از مقاومت دموکراتیک ایران باشد. رهبر اپوزیسیون، خانم مریم رجوی در دسامبر گذشته این‌جا در بروکسل بود و بسیاری از ما به سخنرانی او برای یک ایران آزاد گوش کردیم.
می‌دانم که روز شنبه اول ژوئیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس برگزار خواهد شد و مایلم حمایت و همبستگی خودم را از این گردهمایی اعلام کنم.

پائولو کازاکا

به همه خانواده بزرگ دوستان یک ایران آزاد سلام می‌کنم. ما به روز اول ژوئیه می‌رسیم که امسال روز برگزاری گردهمایی بزرگ خانواده مقاومت ایران است. تفاوت امسال این نیست که فقط یک سال دیگر گذشته است، بلکه موضوعات بسیاری رخ داده است. دوستان عزیز ما، دیگر گروگان رژیم ایران در به‌اصطلاح کمپ لیبرتی نیستند. از طرف دیگر ما هر چه بیشتر با افراد و جنبش‌هایی در سراسر جهان و به‌خصوص در جهان عرب مواجهیم که علیه تجاوزات و استبداد و حمایت رژیم ایران از تمامی انواع بی‌ثباتی، واکنش نشان می‌دهند. از این‌رو، دیگر در تلاش برای دفاع در برابر برچسب تروریستی نیستیم؛ بلکه دقیقاً بر عکس، این ما هستیم که به لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی فراخوان می‌دهیم؛ چرا که واقعاً یک سازمان تروریستی و سزاوار این لیست‌گذاری است. ما سیاستهای تجاوزکارانه رژیم ایران را محکوم می‌کنیم؛ جنایاتی که (در داخل کشور) علیه حقوق‌بشر مردم ایران انجام می‌دهد، جنایات علیه محیط‌زیست و سلامتی ایرانیان و جنایات آن در کشورهای همسایه به‌خصوص در عراق، سوریه و یمن؛ (آنها در آنجا) همانند داعش جنایات وحشتناکی علیه بشریت مرتکب می‌شوند.
ما هر چه بیشتر به روزی نزدیک می‌شویم که بتوان در آن، جشن بزرگ را نه در پاریس، بلکه در تهران برگزار کنیم.

آنتونیو پلاچیدو - نماینده پارلمان ایتالیا از حزب چپ

از جانب خودم و بسیاری از دوستانم در گروهمان، همبستگی خودم را با تمام کسانی که در ایران برای آزادی و برای دموکراسی مبارزه می‌کنند اعلام می‌کنم؛ مبارزه‌یی که همواره با خشونت و با شدت سرکوب شده و در غرب طنین آن به‌گوش می‌رسد. بنابراین فکر می‌کنم که پیام پیوستن به گردهمایی که هر ساله برگزار می‌شود و امسال در اول ژوئیه (خواهد بود، ) بسیار مفید و مناسب است. زیرا این موضوعات و این حرکات در مرکز توجهات جهان قرار خواهد گرفت.
پر واضح است این گردهمایی که انتظار می‌رود با حضور گسترده شرکت کنندگان برگزار شود، حرکتی در جهت آزادی و دموکراسی است که از طرف شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی می‌شود؛ ارگانی که دربرگیرنده و هماهنگ‌کننده همه گروه‌هایی است که برای آزادی و علیه دیکتاتوری و برای استقرار حقوق مدنی مبارزه می‌کنند.

Saturday 24 June 2017

استرون استیونسون: رژیم ایران آفتی در منطقه است

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق


استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق طی مطلبی در سایت اسکاتسمن نوشت:‌ نظامهای ضددموکراتیک حاکم مانند ایران، محصول مذهب غالب بر این کشورها نیستند بلکه صرفاً آفتی در منطقه هستند که مانع از آن می‌شوند که جریان اصلی مسلمانان، مذهب خود را به‌طور کامل در پرتو جهان مدرن قرار دهند... 

در اول ژوییه در پاریس، شورای ملی مقاومت ایران گردهمایی سالانه ایران آزاد خود را برگزار خواهد کرد، گردهمایی که در سالهای اخیر بیش از 100000ایرانی تبعیدی و خارج از کشوری و نیز حامیان اروپایی آنها از جمله صدها شخصیت برجسته از دوایر سیاسی و فرهنگی در کشورهای مختلف جهان، در آن شرکت کرده‌اند.

هر کدام از این گردهمایی‌ها طرح 10ماده‌ای را برای دموکراسی و عدالت مورد تأکید قرار می‌دهند، طرحی که توسط مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران ترویج می‌شود. او مسلمانی است مانند اکثریت قاطع اعضای این سازمان. طرح مزبور خواهان یک دولت براستی دموکراتیک سکولار در ایران است که در آن، مذهب از دولت جدا شده باشد، مجازات مرگ حذف و مردان و زنان دارای حقوق مساوی باشند. طرحی که پیشینه طولانی رژیم موجود در حمایت از تروریسم و دامن زدن به درگیریهای فرقه‌یی در منطقه و در سراسر جهان را باطل می‌سازد...

Friday 23 June 2017

همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۱۰تیر ۱۳۹۶

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در 10تیر

یوزو رادوش - نماینده پارلمان اروپا، وزیر دفاع پیشین کرواسی
می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا بهترین آرزوهایم را برای گردهمایی ایران آزاد در پاریس در روز اول ژوئیه ابراز بدارم.
ما در پارلمان اروپا سمپاتی بسیاری با مقاومت ایران داریم. خود من تحت دیکتاتوری زندگی کرده‌ام و درک می‌کنم که حضور در مقاومت به چه معنی است.
رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی چندین‌بار به پارلمان اروپا آمده است و ما از اهداف او برای یک ایران دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت می‌کنیم.
می‌دانم که ایرانیان در گردهمایی اول ژوئیه پاریس برای فراخوان به تغییر رژیم شرکت خواهند کرد، چون تحت حکومت آخوندها هیچ دموکراسی وجود ندارد.
انتخابات اخیر هم فقط یک نمایش بود، هیچ نماینده‌یی از اپوزیسیون در آن حضور نداشت. لذا باید با هم کار کنیم تا صدای مردم ایران باشیم که در این سالیان این‌قدر سختی کشیده‌اند.
برای همه شما بهترین آرزوها را برای یک گردهمایی موفق در پاریس دارم.

فابیو لاوانیو - نماینده پارلمان ایتالیا
(گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس) نقطه تجمع و نقطه اتکای ایرانیانی است که در خارج زندگی می‌کنند. حضور گسترده پارلمانترها و شخصیت‌های مهم اروپایی و بین‌المللی در این گردهمایی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است؛ این یک همبستگی جهانی با مقاومت ایران است که سال‌هاست مبارزه برای آزادی و دموکراسی را در کشورش به پیش می‌برد. آزادی و دموکراسی چیزی است که باید روزمره و لحظه‌مره با آن زندگی کرد. بنابراین پرچم آزادی و دموکراسی که مقاومت ایران برای یک ایران آزاد و مدرن برافراشته، بایستی مورد توجه همه قرار گیرد و این آن چیزی است که ما دنبال خواهیم کرد؛ چون همبستگی ما شکلی نیست بلکه عمیقاً اساسی و پایه‌یی است. زیرا پر واضح است که در سال 2017 و در این منطقه حساس و استراتژیک جهان و نیز برای ملت مهمی مثل ملت ایران حقوق‌بشر و به‌ویژه حقوق زنان نمی‌تواند نادیده گرفته شود. زنان نه فقط نیمی از جامعه هستند، بلکه بخش اساسی و پایه‌یی آن‌را تشکیل می‌دهند.
آن‌طور که من درباره مقاومت شما مطالعه کرده‌ام، 52درصد اعضای پارلمان این مقاومت را زنان تشکیل می‌دهند. پس می‌بینیم بیش از نیمی از (اعضای این) ارگان شما زنان هستند. این نشان‌دهنده اهمیت مبارزه شما و درستی راه شما است، چون زن‌بودن، یک عنصر اصلی و کلیدی برای گذار به آزادی و کسب حقوق تمامی آحاد مردم است.

کریستینا ریس - نویسنده و هماهنگ‌کننده امور زنان در کلیسای انگلستان
مایلم صدای خودم را به صدای همه آنهایی اضافه کنم که از رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی حمایت می‌کنند و همه افرادی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک به‌ سختی تلاش می‌کنند. ما می‌دانیم که انتخابات اخیر (در ایران) آزاد و عادلانه نبود. همین‌طور می‌دانیم که دو نامزد اصلی سابقه وحشتناکی از خشونت علیه مردم خودشان دارند و می‌دانیم که روحانی در دوره اول نزدیک به 3000اعدام داشت.
 
ما می‌دانیم که این مشت، نمونه‌یی از خروار آن چیزی است که در کشور (ایران) می‌گذرد؛ وحشی‌گری و دستگیری حتی کودکان، از پسر و دختر که دستگیر و در زندان نگه داشته می‌شوند تا به 18سالگی برسند و اعدام شوند. ولی امیدی وجود دارد، هزاران و هزاران نفر هم‌اکنون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان هستند که می‌دانند این (وضعیت) می‌تواند تغییر کند و مقاومت (ایران) در انتخابات اخیر خاری در چشم رژیم بود شرایط تغییر خواهد کرد و (آخوندها) نمی‌توانند آن کاری را که سال‌ها می‌کرده‌اند ادامه بدهند. بنابراین قاطعانه از خانم مریم رجوی و همه کسانی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک تلاش می‌کنند حمایت می‌کنم. من از همه کسانی که در گردهمایی (پاریس) خواهند بود، همه کسانی که خواستار ایجاد تغییر در ایران هستند و همه آنهایی که خواستار پایان دادن به حاکمیت وحشت و ترور هستند (حمایت می‌کنم). می‌خواهم افرادی که دیدگاههای انسان‌دوستانه دارند و دیدگاههایی دارند که به‌نفع همه مردم است بتوانند حکومت کنند و به مردم ایران خدمت کنند. مایلم از شما تشکر کنم که به من این فرصت را دادید تا صدایم را به صدای بسیاری دیگر اضافه کنم و می‌دانم که افراد بسیار زیادی از انگلستان، سایر کشورهای اروپا، آمریکا و از سراسر جهان در گردهمایی پاریس شرکت خواهند کرد. برای همگی شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

اینگوالد گودال – نماینده پیشین پارلمان نروژ
من در دوران جنگ دوم جهانی در کشور نروژ بزرگ شدم و این جنگ را به‌یاد دارم، زمانی که نروژ توسط آلمانی‌ها اشغال شده بود و شرایط بسیار بدی بر این‌جا حاکم بود. از بعد از آن، من از همه کسانی که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند، حمایت می‌کنم. من سال‌ها پیش با مقاومت ایران آشنا شدم و فهمیدم که آنها چه‌کار می‌کنند و از آن موقع به بعد، از این مقاومت حمایت کرده‌ام.
چند سال پیش وقتی خانم مریم رجوی به نروژ آمده بودند، دیدیم که ایشان شخصی بسیار خونگرم و با ذکاوت هستند؛ برای من مایه خوشحالی بسیار است که از او حمایت می‌کنم و بسیار خوشحالم که دوباره می‌خواهم در گردهمایی بین‌المللی پاریس شرکت کنم. دوست دارم و امیدوارم که سال آینده این برنامه در ایران برگزار شود.

همبستگی بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۱۰تیر ۱۳۹۶

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در 10تیر

یوزو رادوش - نماینده پارلمان اروپا، وزیر دفاع پیشین کرواسی
می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا بهترین آرزوهایم را برای گردهمایی ایران آزاد در پاریس در روز اول ژوئیه ابراز بدارم.
ما در پارلمان اروپا سمپاتی بسیاری با مقاومت ایران داریم. خود من تحت دیکتاتوری زندگی کرده‌ام و درک می‌کنم که حضور در مقاومت به چه معنی است.
 
رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی چندین‌بار به پارلمان اروپا آمده است و ما از اهداف او برای یک ایران دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت می‌کنیم.
می‌دانم که ایرانیان در گردهمایی اول ژوئیه پاریس برای فراخوان به تغییر رژیم شرکت خواهند کرد، چون تحت حکومت آخوندها هیچ دموکراسی وجود ندارد.
انتخابات اخیر هم فقط یک نمایش بود، هیچ نماینده‌یی از اپوزیسیون در آن حضور نداشت. لذا باید با هم کار کنیم تا صدای مردم ایران باشیم که در این سالیان این‌قدر سختی کشیده‌اند.
برای همه شما بهترین آرزوها را برای یک گردهمایی موفق در پاریس دارم.

فابیو لاوانیو - نماینده پارلمان ایتالیا
(گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس) نقطه تجمع و نقطه اتکای ایرانیانی است که در خارج زندگی می‌کنند. حضور گسترده پارلمانترها و شخصیت‌های مهم اروپایی و بین‌المللی در این گردهمایی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است؛ این یک همبستگی جهانی با مقاومت ایران است که سال‌هاست مبارزه برای آزادی و دموکراسی را در کشورش به پیش می‌برد. آزادی و دموکراسی چیزی است که باید روزمره و لحظه‌مره با آن زندگی کرد. بنابراین پرچم آزادی و دموکراسی که مقاومت ایران برای یک ایران آزاد و مدرن برافراشته، بایستی مورد توجه همه قرار گیرد و این آن چیزی است که ما دنبال خواهیم کرد؛ چون همبستگی ما شکلی نیست بلکه عمیقاً اساسی و پایه‌یی است. زیرا پر واضح است که در سال 2017 و در این منطقه حساس و استراتژیک جهان و نیز برای ملت مهمی مثل ملت ایران حقوق‌بشر و به‌ویژه حقوق زنان نمی‌تواند نادیده گرفته شود. زنان نه فقط نیمی از جامعه هستند، بلکه بخش اساسی و پایه‌یی آن‌را تشکیل می‌دهند.
 
آن‌طور که من درباره مقاومت شما مطالعه کرده‌ام، 52درصد اعضای پارلمان این مقاومت را زنان تشکیل می‌دهند. پس می‌بینیم بیش از نیمی از (اعضای این) ارگان شما زنان هستند. این نشان‌دهنده اهمیت مبارزه شما و درستی راه شما است، چون زن‌بودن، یک عنصر اصلی و کلیدی برای گذار به آزادی و کسب حقوق تمامی آحاد مردم است.

کریستینا ریس - نویسنده و هماهنگ‌کننده امور زنان در کلیسای انگلستان
مایلم صدای خودم را به صدای همه آنهایی اضافه کنم که از رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی حمایت می‌کنند و همه افرادی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک به‌ سختی تلاش می‌کنند. ما می‌دانیم که انتخابات اخیر (در ایران) آزاد و عادلانه نبود. همین‌طور می‌دانیم که دو نامزد اصلی سابقه وحشتناکی از خشونت علیه مردم خودشان دارند و می‌دانیم که روحانی در دوره اول نزدیک به 3000اعدام داشت.
 
ما می‌دانیم که این مشت، نمونه‌یی از خروار آن چیزی است که در کشور (ایران) می‌گذرد؛ وحشی‌گری و دستگیری حتی کودکان، از پسر و دختر که دستگیر و در زندان نگه داشته می‌شوند تا به 18سالگی برسند و اعدام شوند. ولی امیدی وجود دارد، هزاران و هزاران نفر هم‌اکنون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان هستند که می‌دانند این (وضعیت) می‌تواند تغییر کند و مقاومت (ایران) در انتخابات اخیر خاری در چشم رژیم بود شرایط تغییر خواهد کرد و (آخوندها) نمی‌توانند آن کاری را که سال‌ها می‌کرده‌اند ادامه بدهند. بنابراین قاطعانه از خانم مریم رجوی و همه کسانی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک تلاش می‌کنند حمایت می‌کنم. من از همه کسانی که در گردهمایی (پاریس) خواهند بود، همه کسانی که خواستار ایجاد تغییر در ایران هستند و همه آنهایی که خواستار پایان دادن به حاکمیت وحشت و ترور هستند (حمایت می‌کنم). می‌خواهم افرادی که دیدگاههای انسان‌دوستانه دارند و دیدگاههایی دارند که به‌نفع همه مردم است بتوانند حکومت کنند و به مردم ایران خدمت کنند. مایلم از شما تشکر کنم که به من این فرصت را دادید تا صدایم را به صدای بسیاری دیگر اضافه کنم و می‌دانم که افراد بسیار زیادی از انگلستان، سایر کشورهای اروپا، آمریکا و از سراسر جهان در گردهمایی پاریس شرکت خواهند کرد. برای همگی شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

اینگوالد گودال – نماینده پیشین پارلمان نروژ
من در دوران جنگ دوم جهانی در کشور نروژ بزرگ شدم و این جنگ را به‌یاد دارم، زمانی که نروژ توسط آلمانی‌ها اشغال شده بود و شرایط بسیار بدی بر این‌جا حاکم بود. از بعد از آن، من از همه کسانی که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند، حمایت می‌کنم. من سال‌ها پیش با مقاومت ایران آشنا شدم و فهمیدم که آنها چه‌کار می‌کنند و از آن موقع به بعد، از این مقاومت حمایت کرده‌ام.
 
 
چند سال پیش وقتی خانم مریم رجوی به نروژ آمده بودند، دیدیم که ایشان شخصی بسیار خونگرم و با ذکاوت هستند؛ برای من مایه خوشحالی بسیار است که از او حمایت می‌کنم و بسیار خوشحالم که دوباره می‌خواهم در گردهمایی بین‌المللی پاریس شرکت کنم. دوست دارم و امیدوارم که سال آینده این برنامه در ایران برگزار شود.

Tuesday 20 June 2017

الیوت انگل: رژیم ایران مرکز تروریسم در منطقه است

الیوت انگل از اعضای ارشد دموکراتها در کنگره آمریکا



الیوت انگل از اعضای ارشد دموکراتها در کنگره آمریکا گفت:‌رژیم ایران مرکز تروریسم در منطقه است. اگر کمک این رژیم و روسیه نبود رژیم بشار اسد در سوریه سقوط کرده بود.

وی که با ”الشرق‌الأوسط“ مصاحبه می‌کرد بر اهمیت مجازات رژیم ایران به‌ویژه مجازات بیشتر در رابطه با آزمایش موشکهای بالستیکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق‌بشر تأکید کرد.

وی افزود: ”من علیه توافق اتمی صحبت زیادی کرده‌ام و گفته‌ام، ما نباید به رژیم ایران که اولین حامی تروریسم محسوب می‌شود پاداش و پول بیشتری بدهیم تا بتواند به اعمال تروریستی‌اش ادامه بدهد. 
علاوه بر این من فکر نمی‌کنم قرار داد هسته‌یی که ایالات متحده آمریکا و قدرتهای جهانی امضاء کردند مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی شود بلکه دستیابی به سلاح را برای 15سال متوقف می‌کند ولی بعد از این دوره مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی نمی‌شود.

انگل از بسته مجازاتهای اخیر سنا علیه رژیم ایران حمایت کرد و گفت مجازاتهای سابق مؤثر بود. انگل معتقد است که رژیم ایران مطلقاً تمایلی برای برقراری رابطه خوب با همسایگانش در خاورمیانه و با آمریکا نشان نداده است و به نظر من باید بر اقدامات ایران از نزدیک نظارت کرد.

الیوت انگل در مورد جنگ در سوریه گفت کنار رفتن اسد از قدرت یک امر پایه‌یی است وی افزود ”من از همان شروع این بحران گفتم که آمریکا نمی‌تواند وجود اسد در هر دولتی در آینده را بعد از این‌که صدها هزار تن از مردمش را به قتل رساند بپذیرد. این قابل‌قبول نیست که ما، یا اسد و یا داعش را قبول کنیم“ انگل افزود: ”من با هر دو مخالف هستم و ما باید تروریسم و اسد را با هم شکست بدهیم“.