Tuesday 20 June 2017

الیوت انگل: رژیم ایران مرکز تروریسم در منطقه است

الیوت انگل از اعضای ارشد دموکراتها در کنگره آمریکا



الیوت انگل از اعضای ارشد دموکراتها در کنگره آمریکا گفت:‌رژیم ایران مرکز تروریسم در منطقه است. اگر کمک این رژیم و روسیه نبود رژیم بشار اسد در سوریه سقوط کرده بود.

وی که با ”الشرق‌الأوسط“ مصاحبه می‌کرد بر اهمیت مجازات رژیم ایران به‌ویژه مجازات بیشتر در رابطه با آزمایش موشکهای بالستیکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق‌بشر تأکید کرد.

وی افزود: ”من علیه توافق اتمی صحبت زیادی کرده‌ام و گفته‌ام، ما نباید به رژیم ایران که اولین حامی تروریسم محسوب می‌شود پاداش و پول بیشتری بدهیم تا بتواند به اعمال تروریستی‌اش ادامه بدهد. 
علاوه بر این من فکر نمی‌کنم قرار داد هسته‌یی که ایالات متحده آمریکا و قدرتهای جهانی امضاء کردند مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی شود بلکه دستیابی به سلاح را برای 15سال متوقف می‌کند ولی بعد از این دوره مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی نمی‌شود.

انگل از بسته مجازاتهای اخیر سنا علیه رژیم ایران حمایت کرد و گفت مجازاتهای سابق مؤثر بود. انگل معتقد است که رژیم ایران مطلقاً تمایلی برای برقراری رابطه خوب با همسایگانش در خاورمیانه و با آمریکا نشان نداده است و به نظر من باید بر اقدامات ایران از نزدیک نظارت کرد.

الیوت انگل در مورد جنگ در سوریه گفت کنار رفتن اسد از قدرت یک امر پایه‌یی است وی افزود ”من از همان شروع این بحران گفتم که آمریکا نمی‌تواند وجود اسد در هر دولتی در آینده را بعد از این‌که صدها هزار تن از مردمش را به قتل رساند بپذیرد. این قابل‌قبول نیست که ما، یا اسد و یا داعش را قبول کنیم“ انگل افزود: ”من با هر دو مخالف هستم و ما باید تروریسم و اسد را با هم شکست بدهیم“.

No comments:

Post a Comment