Friday 4 August 2017

سخنگوی فدریکا موگرینی در واکنش به موضع عراقچی: تحریمهای جدید آمریکا نقض برجام نیست

فدریکا موگرینی

روز پنجشنبه ۱۲مرداد ۹۶ عباس عراقچی آمریکا را به نقض برجام متهم کرد و افزود که رژیم ایران تدابیر تلافی‌جویانه‌ای در قبال واشینگتن اتخاذ خواهد کرد.
عراقچی گفت:‌ از نگاه ما تحریمهای اخیرعلیه برنامه موشکی سپاه پاسدارانناقض توافق بین‌المللی بر سر برنامه برجام است و به همین دلیل ما نسبت به آن واکنش مناسب را نشان خواهیم داد.
معاون وزیرخارجه رژیم در ادامه گفت که مجلس ارتجاع به‌زودی قانونی تلافی‌جویانه علیه آمریکا تصویب خواهد کرد، که شامل تقویت سپاه در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا می‌باشد.
ولی در واکنش به این ادعای عراقچی بر سر نقض برجام، 'کاترین ری' سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک نظارت بر برجام گفت که از نظر اتحادیۀ اروپا تاکنون هیچ‌یک از طرفین توافق بین‌المللی بر سر برنامۀ اتمی ایران را نقض نکرده‌اند. 'کاترین ری' تصریح کرده است که مجازاتهای اخیر آمریکا نه علیه برنامۀ اتمی ایران، بلکه علیه برنامۀ موشکهای بالستیکی این کشور، نقض حقوق‌بشر در ایران و حمایت تهران از گروه‌های تروریستی وضع شده است.

بیشتربخوانید:
سوز و گداز سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نسبت به امضای تحریمها توسط دونالد ترامپ

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نسبت به امضا تحریمها توسط دونالد ترامپ سوز و گداز کرد و آن را اقدام واپسگرایانه، نامشروع، غیرمنطقی و مغایر با تمامی اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و آخرین نمونه اقدامات ضدایرانی در آمریکا دانست.
وی گفت: این حرکت زورورزان آشوب‌طلب و عناصر افراطی و بداندیش حاکم بر ایالات متحده آمریکا یک بار دیگر یکجانبه‌گرایی و دشمن خویی بی‌منطق آمریکایی را به نمایش گذاشت.
خاطرنشان می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا قانون تحریم‌های مصوب سنا و کنگره علیه رژیم آخوندی و سپاه پاسداران را امضا کرد، با امضای این قانون دونالد ترامپ ظرف ۹۰روز، سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه و مهره‌های وابسته‌ به آن در خارج از ایران را به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی تحریم کند.

واکنش مقامات رژیم در تنگنای تحریمهای جدید

تصویب تحریمهای جدید علیه سپاه پاسداران، ارگان اصلی جنایت و غارت در رژیم ولایت فقیه، تشتت درونی نظام و جنگ گرگها را تشدید کرده است. یک مهره باند خامنه‌ای و پاسداران با حمله به رئیس‌جمهور ارتجاع گفت این پایان کار برجام است. دولت حسن روحانی چگونه برخورد خواهد کرد؟ تحریمها باز می‌گردد فقط به یک دلیل که آمریکا فهمیده کسی در ایران هست که نه تنها به تحریم جدید پاسخ نمی‌دهد بلکه با صدای بلند می‌گوید ما را تحریم کنید چرا که ما برای 'برجام های بعدی' آماده‌ایم.

عضو مجلس ارتجاع: اثرگذاری تحریمها قطعاً باعث مانع و سکته در اقتصاد کشور می‌شود

روز 8مرداد 96 علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع گفت: تراز تجاری کشور در چهار ماه اخیر منفی شده است.
علی‌اکبر کریمی، عضو مجلس ارتجاع در واکنش به تصویب تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی که با ۴۱۹رای موافق و ۳رای مخالف در کنگره و 98رای موافق و 2رای مخالف در سنا تصویب شد گفت: «مطمئنا هر تحریمی می‌تواند اثرگذار باشد و در هیچ زمانی هیچ کس از تحریم‌ها استقبال نمی‌کند».
وی در بخشی از صحبتش با خبرگزاری حکومتی ایلنا در خصوص تحریمها اظهار داشت: «اثر گذاری تحریمها قطعاً باعث مانع و سکته در اقتصاد کشور می‌شود».
جهانگیری، معاون اول آخوند روحانی نیز گفت: گروه حاکم در آمریکا در واقع مهمترین هدفش این است که بتونه در فضای بین‌المللی جا بیندازه، که ایران ناقض برجام هست ایران برجام رو نقض کرده تا بتونه یک اجماعی در کشورهای 1+5و در بقیه کشورها و در سازمان ملل علیه ایران راه بیندازه.
ما در داخل کشور برای مسأله برجام به هر حال در شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم گرفتیم که تصمیم اجماعی‌ست در واقع اون. خب اگر در برجام طرف مقابل اقدامی بکنه که کمیسیون نظارت تشخیص بده که خلاف برجام عمل کرده، حتماً جمهوری اسلامی عکس‌العمل نشون میده عکس‌العمل تندی هم نشون میده.

No comments:

Post a Comment