Saturday 9 September 2017

تأکید آمریکا و کویت بر اتحاد شورای همکاری خلیج‌فارس علیه تهدید رژیم آخوندی



رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه ۱۷شهریور ۹۶میزبان وزیر خارجه کویت بود، گفت: ما هم‌چنین رهبری امیر کویت در تلاشهای جاری به‌منظور رفع اختلافات در میان برخی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، از جمله مصر، را به‌رسمیت می‌شناسیم. آمریکا و کویت هر دو بر اهمیت اتحاد در شورای همکاری به‌منظور مواجهه با چالشهای منطقه، که یکی از آنها تهدید ایران است، تأکید دارند.
تیلرسون در نشست خبری مشترک با همتای کویتی خود در واشینگتن، جزئیات گفتگوهای هیئت‌های عالیرتبه دو کشور در روز پنجشنبه و جمعه را تشریح کرد. در بخشی از این سخنان، تیلرسون گفت که آمریکا و کویت بر اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای مقابله با چالشهای منطقه‌یی از جمله رژیم ایران، تأکید دارند.
کویت در ۲۵ساله گذشته، متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه بوده است و میزبان بیش از پانزده‌هزار نیروی نظامی آمریکاست.
پیش از این روز پنجشنبه، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا میزبان امیر کویت بود، دونالد ترامپ در این دیدار در پاسخ به سوالی درباره اختلاف بین کشورهای عربی و قطر گفت من هر کمکی که بتوانم انجام می‌دهم، تا مشکل حل شود.
ترامپ گفت پیشتر به پادشاه عربستان هم گفتم، اگر بتوانم به‌عنوان یک میانجی بین قطر و عربستان کاری بکنم، خوشحال می‌شوم. الآن کویت در حال میانجیگری است و اگر نتوانست، من همین‌جا در کاخ سفید مسأله را حل می‌کنم.
بیشتربخوانید:

دونالد ترامپ رژیم ایران را حامی گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان افراطی معرفی کرد

شب گذشته، 16شهریور 96 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با امیر کویت رژیم ایران را حامی گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان افراطی معرفی کرد.
دونالد ترامپ گفت:‌
در خلال سفرم به عربستان سعودی با رهبران بیش از 50کشور عرب و مسلمان در مورد ضرورت مقابله با دشمن مشترکمان، گروه‌های جنایتکار و ویروسهایی که کل مردم متمدن را تهدید می‌کنند بحث کردم.
همه کشورهای مسئول باید باهم کار کنند تا این گروهها و تأمین مالی آنها و مسیر غلط ایدئولوژی شیطانی آنان را از خاک خود پاک کنند.
هر کشور منطقه باید تصمیم بگیرد خواهان چه نوع آینده‌ای برای فرزندان خود است خواهان خشونت است یا صلح.
این هم‌چنین به‌معنی مقابله با آنهایی است که مانند رژیم ایران از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان افراطی حمایت می‌کنند.
همکاری میان آمریکا و کویت هرگز به این حد قوی نبوده است. هرگز نبوده است.اف.بی.آی و دولت کویت اقدامات ضدتروریستی و اشتراک اطلاعاتمان را گسترش می‌دهند.
دونالد ترامپ افزود:
ما از متحدانمان در شورای همکاری خلیج‌فارس و مصر می‌خواهیم که روی تعهدمان در اجلاس عربستان متمرکز شوند تا تلاش مشترکمان را برای بیرون راندن و شکست داعش ادامه دهیم.
قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین و مصر همه شرکای ضروری آمریکا در این تلاش هستند. ما بهترین روابط را با همه آنها داریم. شاید از همیشه بهتر باشد. ما بایک شورای همکاری خلیج‌فارس متحد، موفق‌تر خواهیم بود.
با تقویت ارتباطاتمان با متحدانی مانند کویت ما پیامی قوی به سازمانهای تروریستی و متجاوزین منطقه می‌دهیم که آنها پیروز نخواهند شد و نمی‌توانند علیه ما پیروز شوند. و ارتش ما قویتر و قویتر و قویتر می‌شود.

سفر امیر کویت به واشینگتن و دیدار با دونالد ترامپ

آژانس خبری رسمی کویت کونا روز پنجشنبه 9شهریور 96 اعلام کرد امیر کویت امروز جمعه به واشینگتن سفر می‌کند و گفتگوهایی را با دونالد ترامپ انجام خواهد داد.
وی روز 7سپتامبر برابر با 16شهریور با دونالد ترامپ ملاقات خواهد داشت.
اعلام این موضوع یک روز بعد از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با ملک سلمان پادشاه عربستان صورت می‌گیرد. در آن تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا مصرانه از ملک سلمان خواهان پایان دادن به چندین ماه اختلاف دیپلوماتیک با قطر شد.
امیر کویت میانجیگری برای حل این اختلاف را به‌عهده داشته است... 

سفر آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد به کویت

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد در سفر خود به کویت با رئیس مجلس این کشور دیدار کرد.
در این دیدار مسأله فلسطین و اسرائیل، بحران سوریه و تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دبیرکل سازمان ملل‌متحد بار دیگر ساختن شهرک‌های یهودی نشین در سرزمینهای فلسطینی را محکوم کرد. آنتونیو گوترز از راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل برای حل بحران فلسطین و اسراییل حمایت کرد.
مجلس کویت با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد در دیدار رئیس مجلس و آنتونیو گوترز موضوعات مربوط به سوریه و تروریسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment