Tuesday 12 June 2018

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – قدرت آلترناتیو (۶)

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس


در روزهایی که به برگزاری گردهمایی سالانه ایرانیان در پاریس نزدیک می‌شویم در مجموعه مقالاتی مرتبط با همین موضوع، به تاریخچه این گردهمایی و عللی که موجب برگزاری آن شد پرداخته می‌شود که این نوشته، ششمین قسمت آن است.
در قسمت‌های پیشین گفته شد: مردم و مقاومت ایران پس از ماجرای ۱۷ژوئن(سال۱۳۸۲) و تهاجم پلیس فرانسه به دفتر مرکزی شورای‌ ملی مقاومت و پس از ایستادگی قهرمانانه و پیروزمند ایرانیان در برابر زدوبند کثیف ژاک شیراک با رژیم آخوندها، همه ساله در یک گردهمایی بزرگ ضمن گرامی‌داشت آن پایداری بی‌نظیر ملی، به گزارش رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و مهمترین سرخط‌های برنامه سیاسی مقاومت برای سال جاری گوش می‌دهند. سنتی که تنها و تنها خاص مقاومت مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت است.

یک خاطره از آن روز سیاه
در ادعانامه صادره علیه مریم رجوی، آن‌چنان که دادستان فرانسوی همان‌ روزها نوشته بود، جرم این است که مریم رجوی، «تعادل ژئوپلیتیک بین‌المللی را درهم‌می‌ریزد».
ماجرا را از نشریه فرانسوی لیبراسیون بخوانیم:
دادستان: مریم رجوی تعادل ژئوپلیتیک بین‌المللی را درهم می‌ریزد.
لیبراسیون، یک نشریه دیگر فرانسوی چندی بعد تحت عنوان «عملیات بسیار لرزان قاضی بروگیر» نوشت: زمانی که او بازداشت مریم رجوی را تأیید کرد، برآوردش این بود که این داده‌ها «به‌خاطر ماهیتشان، به‌خاطر جدیتشان و به‌خاطر عواقبشان برای تعادل ژئوپلیتیک جهانی» اخلال در نظم عمومی محسوب می‌شود. اما «تعادل ژئوپلیتیک بین‌المللی» استدلالی است که چندان برای زندانی کردن کسی به کار گرفته نمی‌شود. لیبراسیون بعد از آن پرسیده بود:
«و اگر این بازداشتها در خدمت منافع تجاری بوده باشد، آن وقت چی»؟
چند سال بعد سردبیر ژورنال دودیمانژ که این‌ هم یک نشریه دیگر فرانسوی است، عمق آن زدوبند کثیف تجاری را رو کرد!
با این یادآوری‌ها می‌پردازیم به گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۸۵

گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۸۵

۳سال بعد از حمله ۱۷ژوئن گردهمایی بزرگ مقاومت در سالن بورژه پاریس با خروش ۳۰هزار ایرانی که فریاد آزادی سرمی‌دادند در تاریخ ۱۰تیر ۱۳۸۵ برگزار شد. این مراسم در آستانه یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطه برگزار شد. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت نخست به سمبلهای تاریخیصدسال پایداری ملت ایران برای آزادی از ستارخان تا کوچک‌خان و دکتر مصدق و پیشتازان انقلاب ضدسلطنتی، ادای احترام کرد و به‌پای نمادها و تصاویر این سرداران که در بیرون سالن نصب شده بود گل نثار کرد. مریم رجوی در گرامی‌داشت یاد سرداران آزادی ایران در آستانه یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطه گفت: اکنون مجاهدان آزادی و تمام اجزای مقاومت ایران مسئولیت بزرگی بر دوش دارند. مسئولیت به ثمر رساندن رنج صدساله آزادی‌خواهان ایران. و حالا ۱۰۰سال پس از انقلاب مشروطه ملت ایران، ملت ایران بیش از هر زمان ایران به کسب دموکراسی نزدیک است. جام جم آزادی نزد مردم ایران و در اراده آزادیبخش زنان و مردان شجاع ایران است. این مردم و مقاومت ایرانند که می‌خواهند و تغییر می‌دهند و آینده را می‌سازند.
تنها همین جمله آخر می‌تواند رمز و راز قدرت یک آلترناتیو را نشان دهد.
«این مردم و مقاومت ایران هستند که اراده می‌کنند، تغییر می‌دهند و آینده را می‌سازند».

گردهمایی بزرگ مقاومت – پاریس ۱۰تیر ۱۳۸۵
گردهمایی بزرگ مقاومت – پاریس ۱۰تیر ۱۳۸۵

میهمانان گردهمایی بزرگ ایرانیان

در آن مراسم شخصیت‌های میهمان از ۲۰کشور جهان شرکت کرده بودند.
خانم ادیت کرسون، نخست‌وزیر فرانسه در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲  از جمله شخصیتهای شرکت‌کننده در این گردهمایی بود. خانم کرسون خطاب به مریم رجوی گفت: بدانید که ما در کنار شما ایستاده‌ایم.
سیداحمد غزالی، نخست‌وزیر پیشین الجزایر، یکی دیگر از میهمانان این مراسم بود.
لرد اسلین، قاضی‌القضات نامدار بریتانیا، لرد راسل جانسون، رئیس شورای اروپا و ژان پیر بکه، شهردار سوسیالیست اورسوراوآز نیز در شمار میهمانان بودند.

گردهمایی بزرگ مقاومت پاریس ۱۰تیر ۱۳۸۵
گردهمایی بزرگ مقاومت – پاریس ۱۰تیر ۱۳۸۵

حمایت از گردهمایی بزرگ ایرانیان

همزمان با مراسم آن سال، قضات مستقل دادگستری فرانسه به لغو کلیه محدودیت‌های رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران فراخوان دادند. آن فراخوان هنگامی اهمیت بیشتری پیدا کرد که از سوی دیگر و در یک حرکت مستقل مشابه، ۳۰۰هزار شهروند فرانسوی با شهرداران خود، از مقاومت ایران حمایت کردند.

سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ۱۳۸۵

مریم رجوی در آن مراسم ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت‌های مقاومت در یک سال گذشته و بیان آنچه که شده و آنچه که ضروریست انجام شود، گفت:
«مقاومت ما با اراده جبرشکن زنان و مردان از خود گذشته‌اش که سر بر قدوم آزادی نهاده‌اند پیروز می‌شود و هیچ نیرویی در جهان یارای ایستادگی در برابر آن ندارد، پس تکرار می‌کنیم که: الیس صبح به قریب؟ بله صبح پیروزی و بهار آزادی نزدیک است. اما اما اما هم‌چنان‌که مسعود گفته است بهار آزادی ایران با خود ما در خود ما و توسط خود ما محقق می‌شود و هرگز رایگان به دست نمی‌آید... اگر بخواهیم می‌توان و باید آن را به‌دست آورد. این آزمایش و وظیفه و مسئولیت تک‌تک ماست. و هم‌چنین تک‌تک شما. در این صورت هم‌چنان که مقاومت ایران اعلام کرده است، اوضاع از هر طرف که بچرخد چشم‌انداز نهایی، چیزی جز سرنگونی رژیم ولایت فقیه نخواهد بود».

گردهمایی بزرگ مقاومت – پاریس ۱۰تیر ۱۳۸۵
گردهمایی بزرگ مقاومت – پاریس ۱۰تیر ۱۳۸۵
یکی از جالب‌ترین فراز‌های گردهمایی آن سال، بخشی از سخنرانی مریم رجوی بود که گفت: اگر آخوندها تمامی پول و نفت ایران را خرج سیاستهای خود کنند، اگر آخوندهای حاکم بر ایران به جای این دولت و آن دولت، ۱۰۰دولت را با خود همراه کنند باید بدانند که از سرنگونی گریزی نخواهند داشت...
وی هم‌چنین افزود:‌ اکنون همه راه‌ها برای نجات رژیم ولایت فقیه به بن‌بست رسیده است. نه شعبده استحاله، نه سیاست مماشات... هیچ‌کدام کارگر نیفتاد.
امروزه و پس از برافتادن نقاب از چهره اصلاح‌طلبان قلابی و فوران خشم مردم بر ضد آنها که در شعار اصلاح‌طلب! اصول‌گرا! دیگه تمومه ماجرا(شعار قیام دی ۹۶) روشن‌بینی مقاومت و قدرت آلترناتیو بهتر شناخته می‌شود که در تیره‌ترین روزها، چگونه راه گشود و سره را از ناسره جدا کرد. روشن‌بینی و شجاعت سیاسی‌‌یی که تنها از یک آلترناتیو برمی‌آید.
نگاهی به آن روز و شعارها و گفته‌های آن روز مقاومت، تعریف روشن‌تری از آلترناتیو به دست می‌دهد. نیروی سیاسی جایگزینی که گام به گام راه خود به سوی پیروزی را با تلاش و کوشش مردمش(تمامی مردمش) می‌کوبد، زیرسازی می‌کند و مسیر‌های نوینی به سوی آزادی میهن باز می‌کند.

تحریم آمریکا، قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی، هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران

قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی، هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران

تحریم آمریکا علیه رژیم ایران باعث شد که دو شرکت دیگر آلمانی و هندی همکاری خود را با رژیم ایران کاهش بدهند. این دو شرکت پالایشگاه نفت نارایا انرژی هند و شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید هستند. هم‌چنین شرکتهای مزدای ژاپن و هیوندای کره جنوبی نیز همکاری خود را با رژیم قطع کردند.
این در حالی است که از روز ۱۸اردیبهشت ۹۷ دونالد ترامپ از برجام خارج شد دهها شرکت و کمپانی عظیم اروپایی و آمریکایی و آسیایی فعالیتهای خود را در ایران متوقف کرده یا معاملات خود را به‌حالت تعلیق درآوردند.

پالایشگاه نفت نارایا در هند

پالایشگاه نفت نارایا انرژی هند اعلام کرد همکاری خود را با رژیم آخوندی کاهش می‌دهد. پالایشگاه نفت هند اعلام کرد قصد دارد از ماه جاری خرید نفت از ایران را به نصف برساند. این شرکت هم‌اکنون در ماه حدود ۶میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری می‌کند.

شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید

شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید اعلام کرد که خدمات خود را به مقصد تهران به نصف کاهش می‌دهد. این شرکت پنجمین شرکت کشتیهای باری جهان است.
در همین زمینه شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک گفته است که در حال ارزیابی شرایط است.

مزدا و هیوندای قرارداد خود با شرکتهای رژیم را لغو کرده‌اند

ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۲۱خرداد/ ۱۱ژوئن گفت که شرکتهای خودروسازی مزدا و هیوندا پس از خروج آمریکا از برجام قراردادهای خود با شرکتهای ایرانی را لغو کرده‌اند.
ملکی درباره لغو قرارداد پژو با خودروسازان ایرانی نیز گفته است: «شرکتهای خارجی که با ایران طرف قرارداد بودند قبل از برجام نیز در زمان تحریم ایران را ترک کردند و یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کردند و از همکاری خودداری نمودند.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رژیم افزود:‌ "تولیدکنندگان کشورهای اروپایی معمولاً تحت تأثیر آمریکا قرار دارند و منافعی که با این کشور دارند بیشتر است. این تولیدکنندگان در صحبتهای خود مطرح می‌کردند که چندین برابر منافعی که در ایران دارند در آمریکا دارند و آن را فدا نمی‌کنند».
مسئولان پژو به‌رغم فعالیت گسترده این شرکت در ایران، از جمله گفته بودند منافع‌شان در ایران حتی کمتر از یک درصد گردش مالی این خودروسازی را تشکیل می‌دهد.
خروج شتابان شرکتهای بزرگ بین‌المللی از ایران
در هفته‌های اخیر، شرکتهای بزرگ نفتی توتال فرانسه و لوک اویل روسیه و شرکت‌ خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه از انجام پروژه‌های خود در ایران منصرف شده‌اند و شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا نیز اعلام کرده است که به رژیم ایران هواپیمایی نخواهد فروخت.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمان اعلام خروج ایالات متحده از برجام گفت مقامهای رژیم ایران طی دوره زمانی که از اجرای برجام می‌گذرد برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم خود کاری از پیش نبردند.

مطالب مرتبط

Friday 8 June 2018

Iranian opposition convention & the mullahs’ impasse

Iranian Resistance gathering in Paris (file photo)

In less than a month the Iranian Diaspora will be holding its famous annual convention in Paris, scheduled for June 30th this year. This rally is being held in settings when Iran’s domestic and foreign circumstances indicate a growing turbulence.
In parallel nature, the mullahs are feeling the siege tightening ever more. We are also witnessing how numerous Iranian regime officials are warning of protests across the country and how these numbers are increasing.
There are voices describing the Dec/Jan uprising in Iran as the most significant turning point in this nation’s struggle against the mullahs’ regime.
At the time, a Le Monde piece said this is not merely an “uprising” but a full and complete “revolution.”
Iranian opposition leader Maryam Rajaviprovided her take, saying neither Iran’s society, nor the regime ruling Iran, nor its relations with the region and the world will ever return to the circumstances prior to the uprising. All the events and political developments taking place after this uprising and in relation to Iran will be directly related to the massive protests.
This uprising saw nationwide protests in 142 cities throughout Iran. The entire populace revolted, tearing down images of Iranian regime Supreme Leader Ali Khamenei. Their chants included:
“Mullahs, be ashamed – Let go of the country”
“Seyed Ali, apologies – It’s time to go”
“We will take back Iran”
These protests continued and spread despite a relentless crackdown, the arrest of up to 8,000 demonstrators, many most likely placed under torture, and numbers that authorities claimed committed suicide.
Despite all this, the uprising gave birth to further massive protests in Kazerun, southern Iran, and a nationwide strike by truck drivers across the country. Demonstrations and protest gatherings are also continuously witnessed by credit firm clients demanding their stolen savings returned.
Like never before, this year’s Iranian Diaspora convention will be the voice of protesters all across Iran. The voice of opposition cells directly linked to the People's Mojahedin Organization of Iran (PMOI/MEK) inside Iran and the millions of Iranians protesting this regime’s rule and demanding regime change; the voice of truck drivers that remain the target of state-led plots to cause rifts in their ranks; the voice of Kazerun and other cities that have and will be rising against all odds despite the regime resorting to brute force.
They deserve to see this rally rise in support of their just cause. They are asking for the world to stand shoulder to shoulder with the Iranian people. They are asking for the international community to recognize this resistance movement as their legitimate voice. They are saying the world shouldn’t be betting on this dead horse – the Iranian regime – and refrain from entering short-term economic contracts.
Fortunately, they have been able to advance their initiatives. Those who believed they could pursue lucrative contracts in Iran are all admitting they can no longer trust the Iranian regime.
Even prior to the U.S. sanctions return timetable coming to an end, numerous contracts and planned measures are being hauled back.
This goes to prove the victory of the Iranian people and their organized opposition, symbolized in the National Council of Resistance of Iran (NCRI) that has been calling for sanctions against this regime ever since 1981.
The mullahs have been able to deceive the international community for the past four decades. The Dec/Jan nationwide protests brought this hoax to an end.
This is why the coming uprising in Iran is of such significance, with the potential of ending the atrocities suffered in this country and across the Middle East.

Iran’s regime and the ever-growing impasse

The road ahead for Iran’s regime leads to a dead-end

The United States’ decision to exit the Iran nuclear deal and its following developments continue to be major international issues of discussions. All eyes are on Iran to see the regime’s response to these troubling times.
Senior Iranian regime officials had time and again said if U.S. President Donald Trump exits the nuclear deal they won’t waste a second to respond. What we witnessed, in reality, has been in far contrast.
Response
Tehran’s only “firm” reaction was a trip made by foreign minister Mohammad Javad Zarif to Europe in search of “guarantees.” As we stand, the Iranian regime is facing a firm obstacle on the international stage and Zarif’s smiles no longer have any buyers as crippling sanctions are returning fast. 

Explosive society

The more pressing matter is the undeniable reality of increasing protests, placing the regime before unprecedented circumstances. Describing Iran’s society as a powder keg is now considered a very mild approach.
The fire of nationwide protests unveiled in the Dec/Jan 2018 proved to all observers that the Iranian people want this regime gone and the pillars of this regime are very fragile, to say the least. 

Kazerun and …

The amazing protests seen in Kazerun, a town in southern Iran, came as a major wake-up call for the Iranian regime and all those arguing the Dec/Jan uprising came to an end and the society going into demise for a very long period. With their heroic stance, the brave people of Kazerun proved them utterly wrong and became the voice of an entire nation demanding change, willing to go the limits.
As a next step, a nationwide strike of truck drivers spread to around 280 cities across all of Iran’s 31 provinces. The protesting truckers, enjoying support from their colleagues around the world, were demanding increasing wages, their harsh working conditions taken into consideration, retirement pensions made available after 25 years of work in this field, decreasing various fees for a variety of reasons such as tolls and numerous commissions demanded by authorities at each terminal, and the lack of any framework for increasing costs. The drivers were also seeking an end to repressive measures by authority forces.
The regime was especially caught off guard in the face of this movement’s organized nature.

Discrimination against minorities

Iran’s Sunnis and Baluchi communities are literally reaching their limits intolerance, as the mullahs’ regime continues its unbridled crackdown against their members.
One protest was seen in Sistan & Baluchistan Province (SE Iran) on May 26th when students of Zahedan Open University launched a demonstration protesting an insult to their community and religious beliefs. Large groups of people in Zahedan joined the rally as demonstrators were heard chanting:
“No fear, we’re all together.”
Zahedan, Sistan & Province, SE
Locals protesting an insult to the Sunni & Baluchi community
Chant:
"No fear, we're all together"

Economic crisis

A recession and a nose-diving economy led to bazaar merchants launching a strike throughout the country. Store-owners in various cities, including Tehran, Isfahan, Bojnurd, Karaj, Qom, Maku, Jolfa, and others were on strike on Thursday on May 26th, refusing to open their shops before demands were met.
Despite pressures reaching an unbearable limit, the Iranian people are expanding their anti-regime measures by establishing pockets and cells of resistance to establish an organized opposition against this regime. These teams inside the country have the potential of forcing the regime to respect the Iranian people’s rights.
Western countries supporting human rights can and should exert their pressures on the Iranian regime to respect the people’s human rights. This provides direct support for the resisting people of this country.
The international community should also pressure Tehran to end its meddling across the Middle East, ordering the Revolutionary Guards and all associated proxies back to bring an end to their atrocities. This will end the Iranian people’s God-given wealth being wasted throughout the region and actually increase the West’s security.

Iran: A land of escalating of protests

Truckers across Iran are continuing their protests

According to reports issued by the Iranian opposition National Council of Resistance of Iran (NCRI), protests and strikes by workers and people from other walks of life continue across the country.
In Bandar Abbas, shipping yard workers protesting not receiving their paychecks for the past few months demonstrated outside the company building.
As truck drivers continue their nationwide strike, gas stations across the country, such as Nasimshahr in Tehran Province, faced fuel shortage for the third consecutive day. Drivers in the cities of Isfahan, Ahvaz, Bandar Abbas, Kerman, Sanandaj, Chahbahar, Shiraz and others are refusing to deliver any goods.

Expanding initiative

In Varmin, near Tehran, employees of Farna Milk Factor held a protest rally outside the governor’s office demanding their paychecks that have been delayed for the past four months.
Employees of a petrochemical company in Port Mahshahr in southwest Iran were protesting policies leading to the expulsion of their colleagues.
Rental car drivers in the city of Karaj, west of Tehran, have been on strike during the past few days, protesting high fuel prices and low wages.
Chicken farm owners in Yazd rallied outside the municipality office protesting high prices of chicken food that is pushing many of them to bankruptcy. Kitchen farm owners in Garmsar also held a demonstration protesting high chicken food prices.

Bankruptcy, protest, and crackdown

Employees of the Ahvaz Drilling Company rallied outside the governor’s office earlier this week, protesting the company declaring bankruptcy and firing its employees.
Employees of Ahvaz’ 5th District were seen protesting not receiving their paychecks and insurance pensions for the past five months.
Not receiving paychecks and insurance pensions are resulting in numerous physical, psychological and family problems for them, one employee said. Another employee referred to the lack of job security, adding this issue has resulted major problems for the employees and park workers are seen fired from their jobs by contractors.
In further news, security forces were reported to have attacked 500 employees of the Ahvaz National Steel Industries Company as they protested their poor job conditions. Dozens of workers were injured from baton wounds.
Popular demonstrations are increasing on a daily basis despite the fact that the Iranian regime continues to quell individual and political freedoms. The people continue to protest the authorities inaction in regards to necessary economic reforms.
Workers protesting against their employers are increasing popular rage against the regime, escalating pressures on senior Iranian regime figures. The mullahs promised to improve the country’s economic conditions after the Iran nuclear deal signing, only to fail miserably in this regard.
Experts believe the wave of protests will increase after the U.S.’ exiting the nuclear pact and the return of sanctions. Experience shows arresting workers and quelling popular demands will only spark even further protests and strikes across the country.

Wednesday 6 June 2018

جلسه ۴روزه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین

جلسه ۴ روزه آژانس بین المللی انرژي اتمی در وین

ولین اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمیپس از خروج آمریکا از برجام در مقر آژانس در وین برگزار شد. این اجلاس از دوشنبه ۱۴خرداد ۴ژوئن به مدت ۴روز برگزار می‌شود. آینده توافق هسته‌یی ایران با قدرتهای بزرگ جهانی در دستور کار اجلاس وین قرار دارد.
در آستانه اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران نوشت رژیم ایران تا کنون بر تعهدات خود درباره مفاد و برنامه اقدام جامع مشترک- موسوم به برجام - پایبند بوده است».
در این نشست رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ضمن تأیید انجام بازرسی از تمامی مراکز هسته‎ای که "نیاز" به بازرسی داشته‌اند، خواستار همکاری به موقع و فعال رژیم آخوندی با بازرسان شد.
یوکیا آمانو گفت این رژیم باید در ارائه دسترسی به بازرسان آژانس سریع‌تر عمل کند.
آسوشیتدپرس خبر داد: یوکیا آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (در سخنرانی روز دوشنبه خود در برابر هیأت مدیره آژانس در وین) بار دیگر (رژیم) ایران را فراخواند تا در بازرسی‌هایی که بخشی از توافق (اتمی) هستند...، «همکاری به‌موقع و فعال» داشته باشد».
آمانو گفت: آژانس هم‌چنان به‌درخواست شورای امنیتسازمان ملل و با مجوز شورای حکام بر راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات اتمی رژیم ایران مطابق برجام ادامه می‌دهد.

اعتراف صالحی به فعالیتهای مخفی اتمی

علیاکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی فاش کرد که بسیاری فعالیتهای این سازمان مخفیانه و یواش یواش و بدون اطلاع دیگران صورت می‌گیرد. وی امروز سه‌شنبه ۱۵خرداد ۹۷ در گفتگو با تلویزیون رژیم گفت:
« ما با توجه به شرایطی که داشتیم شبانه روز فرزندان شما در سازمان انرژی اتمی این سربازان گمنام حرکت کردند با حمایتهای دولت چه حمایت مالی چه حمایت مقرراتی و بی‌سر و صدا اینهم یکی از مظلومیتهای سازمان است که ما خیلی از کارهامون را حالا الحمدالله یواش یواش دیگه آشکار میشه نمی‌توانستیم آن موقع اعلام بکنیم بنا‌ به دلایلی که ممکن بود مورد سوء استفاده قرار بگیرد. سازمان انرژی اتمی در طول مذاکرات در دولت یازدهم از ابتدای شروع و آغاز فعالیت دولت یازدهم فعالیتهای زیرساختی وسیعی رو آغاز کرد»

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پس از سخنان روز دوشنبه ۱۴خرداد خامنه‌ای درباره غنی‌سازی اورانیوم گفت:‌ «روند افزایش ظرفیت‌های لازم برای تولید گاز UF۶ و Uf۴ از روز دوشنبه آغاز شده و ساخت و مونتاژ "کارخانه روتور سانتریفوژ" را نیز آغاز خواهد کرد»

توافق محرمانه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی رژیم

رسانه‌های اروپایی از جمله تایمز لندن و بیلد آلمان، سند محرمانه‌یی را از یک توافق‌نامه امضا شده بین سازمان انرژی اتمی رژیم و وزارت دفاع حکومت آخوندی منتشر کردند که در آن وزارت دفاع رژیم، مأموریت یافته تا به غنی‌سازی اورانیوم با درجه تسلیحاتی مبادرت کند.
به نوشته تایمز لندن، توافق‌نامه مذکور که در سال ۲۰۰۱ از سوی آژانس اتمی به وزارت دفاع رژیم نوشته شده، وزارت دفاع را مجاز می‌کند که مأموریت غنی‌سازی هگزافلوراید اورانیوم (یو.اف.۶) را از سه درصد به بیش از ۹۰درصد، برعهده بگیرد. این سند توسط پاسدار شمخانی به‌عنوان وزیر دفاع، و رضا آقازاده رئیس سازمان انرژ‌ی اتمی رژیم امضا ء شده است.
در این سند آمده است: «بر اساس این توافق‌نامه، سازمان (انرژی اتمی) مأموریت خود در مورد غنی‌سازی UF۶ با روش سانتریفوژ از ۳درصد به بالای ۹۰درصد را به وزارت دفاع واگذار می‌نماید».
تایمز لندن در گزارش خود می‌نویسد: «اسناد محرمانه، نشان می‌دهد که (رژیم) ایران در تلاش برای تولید بمب (اتمی) است... اسراییل اسناد محرمانه‌یی را (با انگلستان) به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد (حکومت) تهران مصمم به تولید بمب است.

مطالب مرتبط

پاسخ آمریکا به خامنه‌ای: رژیم ایران هرگز نباید به سمت تولید سلاح هسته‌یی برود

هدر نائرت

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در واکنش به دستور خامنه‌ایبرای فراهم کردن مقدمات شروع غنی‌سازی اورانیوم گفت: آمریکا و جامعه جهانی اهرم‌های زیادی علیه رژیم ایران در صورت تلاش برای از سرگیری برنامه هسته‌یی جنجالی دارند.
هدر نائرت در جمع خبرنگاران گفت: ما این گزارش را دیده‌ایم. وزیر خارجه آمریکا تنها چند روز پیش در سخنرانی خود سیاست ما در قبال رژیم ایران را شرح داد. او در این سخنرانی شفاف گفت رژیم ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز به‌دنبال بازفرآوری پلوتونیوم نباشد. رژیم ایران نباید راهی به سمت تولید سلاح هسته‌یی داشته باشد.
وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحولات ایران را رصد می‌کند و ما مطمئن هستیم که این آژانس هر گونه تخلفی را به شورای حکام و هم‌چنین سازمان ملل گزارش می‌دهد.

اقدامات آمریکا برای جلوگیری از غنی‌سازی اورانیوم در ایران

هدر نائرت درباره تدابیر آمریکا برای وادار کردن رژیم ایران به خودداری از غنی‌سازی اورانیوم یا توقف برنامه موشکی گفت ما شرایط بهتری داریم... ما اهرم‌های زیادی داریم. به‌عنوان یک ابرقدرت و ابرقدرت اقتصادی می‌توانیم تحریم‌ اعمال کنیم و کشورها می‌توانند انتخاب کنند که با رژیم ایران تجارت نکنند و درآمدهای رژیم ایران که صرف اقدامات مخرب می‌شود، کاهش می‌یابد.
هدرنائرت افزود: اکنون ما در حال رایزنی با متحدان و شرکای خود در سرتاسر جهان هستیم و تیم‌هایی اکنون در مرکز و شرق اروپا حضور دارند که در حال دیدار و گفتگو هستند... همان‌طور که وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئوگفت، باید با هم رایزنی کنیم تا ببینیم چطور می‌توان به‌صورت جمعی با اقدامات مخرب رژیم ایران در اقصی نقاط جهان مقابله کرد.

هشدار اروپا نسبت به افزایش تنش در مورد برجام

کشورهای اروپایی نسبت به افزایش تنش در مورد برنامه هسته‌یی رژیم ایران هشدار دادند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: رئیس‌جمهور فرانسه بعد از این‌که تهران طرحی را برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود اعلام کرد، نسبت به خطر «افزایش تنش» در ارتباط با بن‌بست توافق اتمی هشدار داد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز گفت:‌ رژیم ایران هرگز نباید اجازه داشته باشد به جنگ‌افزار هسته‌یی دست یابد». مایا کوسیانسیک سخنگوی فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اقدامات اخیر رژیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی، در «مقطع حساس» کنونی کمکی به اعتمادسازی نمی‌کند.

دستور خامنه‌ای برای شروع غنی‌سازی

خامنه‌ای روز ۱۴خرداد ۹۷ در سخنرانی خود بر سر قبرخمینی ضمن اذعان به این‌که برنامه اتمی و غنی‌سازی و برنامه موشکی و دخالتها و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی که آنها را نقطه قوتهای نظام ولایت فقیه توصیف می‌کرد، به مسایل چالش برانگیز برای نظام تبدیل شده است، دستوراتی از روی منبر برای غنی‌سازی بیشتر و«تولید ۱۹۰هزار سو» صادر کرد و در مورد طرحهای پیشنهادی اروپا نیز گفت این خوابها تعبیر نخواهد شد. 

اعلام آمادگی صالحی برای غنی‌سازی در نظنز

به‌دنبال سخنرانی خامنه‌ای، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد زیرساخت ایجاد چند هزار سو در نطنز آماده شده است. وی در عین حال بر نیاز رژیم به مذاکره برای حفظ برجام تأکید کرد و گفت هیچ چیزی خلاف برجام انجام نخواهیم داد:
وی گفت: «وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند به ۱۹۰هزار سو فرمودند زیرساختهای لازم و آماده‌سازی لازم برای این امر را شروع کنید آنهم در چارچوب برجام نفرمودند که الآن بروید مثلاً به یکباره بخواهید ۱۹۰هزار سو در یک زمان کمی را بسازید... فعلاً ما در چارچوب برجام عمل می‌کنیم هیچ چیزی خلاف برجام انجام نخواهیم داد.
این امکانات بالقوه در آنجا هست که اگر خدایی ناکرده خدایی ناکرده خدایی ناکرده من سه بار میگم اگر برجام فرو ریخت که امیدوارم این اتفاق نیفتد ما دیگه دنبال این‌که دوباره برویم و حالا مثلاً یک سالنی را درست کنیم و فلان اینها دیگه نباشیم... این اصلاً به مفهوم شکست مذاکرات نیست مذاکرات داره پیش میره»
رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم در عین حال اعتراف کرد در طول مذاکرات و اجرای برجام، همزمان با تخریب پلهای پشت سر در برنامه اتمی، رژیم آخوندی مشغول ساختن پلهای دیگری برای فعالیتهای زیرساختی اتمی بوده است.
وی گفت:‌ ما وقتی که در طول گفتگو بودیم مقام معظم رهبری بارها اشاره می‌فرمودند که نمی‌توان به طرف مقابل اعتماد کرد حواستون باشه و به عبارت دیگر ما از این توصیه رهبری این رو استنباط کردیم که ما پل‌های پشت سر را نه این‌که نباید خراب کنیم بلکه پل‌های متعدد دیگری هم بتوانیم ایجاد بکنیم که در صورت برگشتن ما زمان را از دست ندهیم تأکید می‌کنم زمان را از دست ندهیم یعنی اگر قرار شد آنها بدعهدی کردند و ما برگردیم دیگر برگشت ما به وضعیت سابق قبل از برجام نباشد بلکه وضعیت ما و جایگاه ما در جایگاهی به مراتب بالاتر از جایگاه قبل از برجام باشه این‌که زمان رو از دست نداده باشیم البته در چارچوب آن اصولی که گفتم لذا سازمان انرژی اتمی بنا‌ به توصیه مقام معظم رهبری و حمایتهای ریاست محترم جمهوری در طول مذاکرات در دولت یازدهم از ابتدای شروع و آغاز فعالیت دولت یازدهم فعالیتهای زیرساختی وسیعی رو آغاز کرد...

اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی رژیم به آژانس برای شروع غنی‌سازی

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد طی نامه‌یی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داد که رژیم آخوندی افزایش ظرفیت‌های لازم برای تولید گاز یو اف ۶ و یو اف ۴ و ساخت مونتاژ کارخانه روتور سانتریفوژ را آغاز می‌کند.
وی گفت: قرار بود ما در چارچوب برجام در انتهای برنامه ۱۵ساله حداقل به ۱۹۰هزار سو غنی‌سازی دست‌یابیم اما با سخنرانی خامنه‌ای باید کارهایی را انجام بدهیم که این روند با سرعت بیشتر و در زمان کوتاهتری به دست آید اما در همکاری ما با آژانس در سطوح پادمانی، پروتکل الحاقی و برجامی تغییر ایجاد نمی‌شود و همه را انجام می‌دهیم